2012. január 16., hétfő

Molly

     Két hete jelentkeztem egy porcelánbaba készítő tanfolyamra, ami nem is igazán tanfolyam, mert egy napos, de igazán embert próbáló és nagyon velős. :)

Mezei Katalin volt a házigazda, az én szememben ő a porcelán babakészítés mestere. Igazán jól éreztem magam, a nap nagyon gyorsan elszállt, de közben megszületett az első általam készített porcelán baba, Molly.

Féltem attól, hogy -mint olyan sok helyen-, szilikonba nyomják egy már kész baba testét vagy fejét, és ezt kisütve a kedves jelentkező kifestheti és felöltöztetheti a babát, mondván ezt ő csinálta.

Itt szó sem volt ilyesmiről. Kaptam egy adag gyurmát, egy pár drótot, egy rajzot és egy mintát. :) Nekiláttunk.
Első nekifutásra eddig jutottunk:


Teltek a percek, órák, sokat beszélgettünk, legnagyobb meglepetésemre én is tudtam Katinak újat mondani. :)
Aztán elkészült a baba feje, ami először inkább hasonlított egy ufóra, mint emberre, de legkevésbé sem egy tündérre.
Egy nagy adag kávé és az isteni finom mézes-csokis sütik között elkészült a teste is. Közben nagyon jó móka volt a kezek, és elsősorban az ujjak kialakítása.
Jópárszor összegyúrtam, mire a két kezecske nagyjából egyforma lett.


 Kati kiigazította, ami nem teljesen volt szalonképes. :) A legnehezebb szerintem a tompor és a keblek arányainak eltalálása. Itt elég sokat időztem... :D Aztán végül összeállt a kép.
 Miután kisült, kifestettem, meghajaztam.



Végül felöltöztettem, és gyönyörködtem benne. :)))




Molly a 18 cm-es tündérlány.

Úgy érzem, most jó úton haladok, vannak céljaim, elképzeléseim és valahogy mindig olyan emberekkel hoz össze a sors, akiktől érzem, sokat kapok. Nagyon hálás vagyok ezért, és köszönöm...elsősorban Mezei Katinak.



Nincsenek megjegyzések: