2013. március 16., szombat

Formatorta: Lovacska

A március nálunk a születésnapok hónapja. A családban a gyerekek ebben a hónapban születtek, ezért sok torta fogy ilyenkor. A barbitorta és az orchideás torta után megpróbálkoztam egy lehetetlennek tűnő tortával, a lófejjel. Jocika imádja a pacikat, minden méretben és mennyiségben. :) Ezért evidens, hogy születésnapjára meglepem egy ilyennel. Már csak azt nem tudtam, hogy kezdjek hozzá.

Lovacska torta step by step




1. Első lépésként keresgéltem a neten, és olyan képeket mentegettem le, amin a lovak oldalról voltak fotózva. Találtam egy rajzos képet, ami nagyon tetszett. Ezt ki is nyomtattam, és körbevágtam. 




2. Ezután megsütöttem a piskótát, 10 db tojásból. Akkora piskótát kellett sütnöm, amiből könnyedén kivághatom a kivágott lóformát. Miután kihűlt, a papírt rátettem és az alapján körbe is vágtam. Ez lett belőle:




3. Aztán következett a nehezebbik feladat. A piskótát megtöltöttem csokikrémmel, és vajkrémet kevertem. Ezzel a vajkrémmel kidolgoztam a fej felületét nagyjából. Különös tekintettel a szemek és az orr domborulataira, valamint a pofa élére. Amikor elkészültem, betettem a hűtőbe egy éjszakára, hogy jól kifagyjon.




4. A fondant-ból egy akkora adagot átgyúrtam, amiről úgy gondoltam, hogy elég lesz. Tettem bele gél állagú barna ételfestéket, és alaposan gyúrtam, összedolgoztam, majd kinyújtottam amilyen vékonyra csak tudtam. A tortát beborítottam vele, a felesleget levágtam, és behajtogattam a fej alá. Rásimogattam a kidomborodásokra, gondosan, óvatosan.




5. Elkezdtem festegetni, a szemeket benyomni, a szájat kivágni, az orrlyukakat benyomkodni, festegetni. Levágtam a fülét, és fondant-ból kapott másikat, mert nem tetszett az eredeti. :)



6. Aztán bátrabban nekiestem a festékkel, árnyékolni is kezdtem, megkapta a sörényét is. 



7. Végül felkerültek a kantárszárak, bár lehet nem így hívják. :) A lényeg, hogy végleges állapotában így festett a lovacska tortám. Akinek készült teljesen odáig volt tőle, és ez volt a cél!



Így készült az én első lovacska tortám. Ha tetszett, iratkozz fel a blogra, mert több tortáról is olvashatsz. Fülbevalók készítését is tervezem megosztani. Szép napot! Zsuzsi 







Nincsenek megjegyzések: