2013. március 31., vasárnap

Virágcsokor tortám

      Anyukám születésnapjára sütöttem egy virágcsokor tortát. A tejszínes gesztenyetorta a kedvence, ezért ilyen ízű lett. A fondant bevonattal bármit el lehet készíteni, csak egy kis fantázia kell hozzá. A facebookon kíváncsiságból feltettem a kifaragott piskótát, hogy ki mit lát benne, hát voltak elég vicces, és meglepő vélemények. :) 
A kedvencem a nyuszitortára beírt totemoszlop, a virágcsokorra beírt lefejezett királylány. :D

A lényeg, hogy elég sokat gondolkodtam, hogy hogy fogom megoldani és életre kelteni a csokrot, de végül sikerült. A leveleket égetett cukorból készítettem. Ez volt az első találkozásom a karamellel, hát úgy is sikerült... Összességében viszont mutat, és ez volt a lényeg.



Elkészítését itt is a piskóta sütésével kezdtem. 10 tojásból, mint mindig. Majd felvágtam, betöltöttem, vajkrémeztem körbe, megcsináltam a redőket és ment aludni a hűtőbe. Másnap, azaz ma, leterítettem a fondanttal, azt megfestegettem, és rápakolgattam a tegnap este készült marcipán rózsákat. a köztes helyek nagyon üresek maradtak, ezért oda készítettem kis csillag alakú virágokat, amiket beszurkáltam a rózsák közé. A végén pedig megpróbálkoztam a karamellel. A zöld hosszú, hegyes levelek karamellből készültek. Ezeket is beleszurkáltam, és azóta kint pihen a hűtőben. Remélem anya örülni fog neki. :)


Ez a vajkrémes borítás.
Fondant borítás.


Felkerültek a rózsák, szépen sorban.



Még virágok, levelek...

A kész tortám 1.


A kész tortám 2.




Nincsenek megjegyzések: