2013. augusztus 24., szombat

Így készült: Angry Birds torta

Angry Birds torta
A kiszemelt képet (lsd.: előző bejegyzés) szerettem volna ráfesteni a kész tortámra. De azt is szerettem volna, ha az megmarad az ünnepeltnek és le tudja tenni emlékbe. Ezért olyan megoldást kellett választani, amivel ez a két dolog kivitelezhető. Így született meg az ölet, hogy Tragantot készítek, ami keményre szárad, de némi köze van az ételhez is.
A tragant masszából még frissibe kivagdostam a feliratot, és a táblácskát, amire majd festeni fogok. A maradékból rönköket formáztam, gondoltam jó lesz még valamire. :D
A tragant masszáról tudni kell, hogy nagyon gyorsan kell vele dolgozni, mert viszonylag hamar, percek alatt kiszárad, és utána berepedezik. Amivel nem dolgozol éppen, azt gondosan csomagold be nejlonzacsiba, és kis adagokba kell elővenni. remekül lehet vele formázni, alaktartó, és porcelán keménységűre szárad. Elég törékeny is ezért.


Másnap reggelig pihentek a konyhában, hogy szépen kiszáradjanak. Reggel aztán előpakoltam a kompresszort és a festékeket, pisztolyt, és kezdődhetett a festegetés. A nagyobb táblára lépésenként, színenként felkerült a három mérges madár, a rönkök megkapták a barnás színüket. 




Ide még az évgyűrűket rá kellett festeni ecsettel.

A kész rönkök és a képek így néztek ki.


A képeket és a rönköket szépen elrendeztem a tortámon és a maradék traganttal ragasztottam oda.






Boldog szülinapot, Anna!


Nincsenek megjegyzések: