2013. május 25., szombat

Autó formatorta

Sógorom születésnapjára késztettem egy igazán fiús tortát, egy Mercedes SL 230-as "pagoda" autót. Lehet, hogy a hozzáértők nem ismerik fel benne az autót, de nekem hasonlított, és az ünnepelt is ráismert. :)

Igazi áttörést jelentett, hogy ehhez a tortához házilag készítettem a fondant bevonatot, nem vettem. Nagyon féltem tőle, de nem olyan ördöngösség. Sokkal jobban kezelhető, mint a bolti és sokkal tartósabb is.



Visszatérve az autós tortához. Keresgéltem a neten képeket az autóról, és szépen kinyomtattam őket, és kivágtam. Ezzel a sablonnal dolgoztam később.
Majd megsütöttem a piskótámat, és készítettem egy túrótölteléket. Betöltöttem a piskótát a krémmel, és kitettem éjszakára dermedni.

Az autó erre az "alvázra" épült. :)





Másnap vajkrémmel körbekentem...

Egy kis darált kekszet kevertem a vajkrémbe, ezzel borítottam be a domborulatokat és a formázandó területet.




Végül a házilag készített fondantommal beborítottam.



Az autót ezután elkezdtem megrajzolgatni. A kerek helyét kivágtam és a fondantot behajtogattam. Kerekek fondantból készültek, amit porfestékkel megfestettem.



Az alaptortán bejelöltem a kerek helyét, ide merevítőt tettem.


Majd felhelyeztem az autót az alaptortára.


Festéket ragadtam és megfestettem az ajtókat, keréktárcsát, lámpákat, mercijelet, meg amit tudtam.


A kész tortám.


Felvágtuk. :) Nagyon finom volt! És a fondant is nagyon jó lett. Ízre is.

Köszönöm, hogy benéztél!







Nincsenek megjegyzések: