2013. május 26., vasárnap

Házilag készíthető fondant recept

Nagyon drágának találtam a bolti fondant-ot, és elkezdtem kísérletezni itthon, hátha sikerül nekem is házilag fondantot készíteni.
Ez a bejegyzés az eddigi kutatásaim eredményeit hivatott rögzíteni, de még a tökéletesítés útját járom. :)


Szürkére színezett házi cukormassza


Ahogy én készítem:

Hozzávalók:

- 2 ek zselatin,
- 4 ek méz,
- 4 ek margarin,
- 3 csomag porcukor,
- 4 ek keményítő,
- 2 tk glicerin,
- mandulaaroma, marcipán...

Az eredeti receptet megtaláljátok ITT, Kricky konyhája blogján. Én egy kicsit tettem még hozzá, mert nem sikerült teljesen olyannak, amilyennek szerettem volna. A módosított receptet írtam le ide.

  Kis lábosba vizet melegítek, későbbi vízfürdőhöz. Egy fém edénybe, ami szélesebb, mint a kis lábasunk, beleteszek két csapott evőkanál zselatint. Ehhez melegítek 1,5 dl vizet a mikróba és ráöntöm. Csomómentesre keverem, és hozzáteszek 4 evőkanál mézet. Ezt is elkeverem és beleteszek 2 evőkanál margarint. Ezt a vízfürdőn teljesen elvegyítem, de nem forralom fel.

Ha felolvadt a margarin, hozzáöntök 3 csomag, azaz másfél kilógramm porcukrot + a keményítőt.. Én a koronás porcukrot vagy a sweet family porcukrot használom. Aztán fogom a dagasztógépet és úgy dagasztom, mint a kelt tésztát. Teszek még bele 2 teáskanál glicerint is, ettől lesz olyan fondant állagú.
Az íze miatt szoktam belecsepegtetni mandula aromát, de simán keverhetünk bele negyed kiló marcipánt is.
Ezt a masszát beleteszem folpackba, és 1 napig a hűtőben pihentetem.
Másnap vajas kézzel átgyúrom. Szuper állagú, nem szakad, nem törik, és nem izzad a hűtőben. :)
Színezni gél állagú ételfestékkel szoktam, amit ITT veszek.

Bátran próbálja ki akinek szüksége van rá!

Ez a mennyiség két 30 cm-es torta bevonására alkalmas. Én az autómat és az alatta lévő alap tortát készítettem vele, és maradt még belőle bőven.



Kíváncsian várom a tapasztalataitokat!

Nincsenek megjegyzések: