2013. szeptember 19., csütörtök

Balerina torta



Egy 9 éves, balettet imádó kicsi lánynak milyen tortát lehetne mást sütni, ha nem balerina tortát? :)
Először arra gondoltam, hogy sütök neki olyat, amilyet a facen megosztottak az oldalamon. Egy balerina ráhajolt a szoknyájára, és a szoknya volt maga a torta. De inkább tűnt úgy, hogy a táncos hölgy belefulladt a tortába, mint kecsesnek.
Ezért ezt kihagytam és elkezdtem összeszedni a balettozás kellékeit. A tütükés szoknya volt az első, ami eszembe jutott. El is szaladtam a méteráruba, és vettem merev tüll anyagot, amit behúztam a tortakarton méretére.


Tragant masszát készítettem, amibe tettem egy kevés cukorszirupot. Ebből készültek a rózsák, levelek.

Air-brush festékszóróval lefújtam.


Rózsaszín és sárga festéket használtam.


Így néztek ki festés után a kellékek. Ezek ehetőek, bár kissé kemények. Sokkal keményebbek, mint a marcipán díszek.




Sacher tortát sütöttem, amit beborítottam fondanttal. A fondantba belenyomtam a sablont, és átkentem rózsaszín csillámmal. Erre pakoltam rá a díszeket és a rózsákat. A szélére szalagot tettem, és egy szatén masnival zártam le. 







Nincsenek megjegyzések: